duminică, 8 martie 2009

Progres sau regres?

Dezvoltarea unor noi tehnologii in domeniul hardware a fost urmata de un progres in dezvoltarea unor noi apicatii si viceversa. Probabil cel mai bun exemplu sunt jocurile. Competitia acerba dintre ATI si NVIDIA a dus la dezvoltarea tit mai rapida a noilor tehnologii si oferirea unor placi grafice din ce in ce mai puternice. Evolutia foarte rapida a permis oferirea unui nivel de detaliu din ce in ce mai ridica in jocuri, pana in pragul fotorealismului. Evolutia procesoarelor prin introducerea modelelor dual core si quad core a permis rularea simultana a mai multor programe fara scaderi de performanta. De asemenea, achizitionarea unor cantitati enorme de memorie RAM este astazi la indemana oricui. Hardware-ul a inregistrat progrese uimitoare, insa jocurile parca merg prea incet, apar prea multe neplaceri iar utilizatorii sunt in general afectati de probleme de care nu ar trebui sa se loveasca in mod normal. Trecerea de la un procesor dual core la unul quad core nu aduce dublarea performantelor, iar avantajele placilor grafice dual-GPU se vad cel mai bine in benchmark-uri. De ce? Componentele sunt defecte ? Proiectare defectuoasa? Nu. Lasand la o parte intamplarile, in mai bine de 99% din cazuri vina nu este a hardware-ului. Software-ul este de vina in cazul de fata, poate mai bine zis dezvoltatorii de software. Exemple pot fi gasite peste tot, de la Windows Vista, una dintre cele mai mari dezamagiri inregistrate de Microsoft, la jocuri ale caror producatori nu au acordat niciun fel de respect cumparatorilor, precum GTA IV cu minunatele sale cerinte de sistem nejustificate. Diferentele intre un quad core si un dual core sunt vizibile in prea putine aplicatii din cauza lipsei acute de optimizari. Acelasi lucru poate fi spus si despre placile grafice multi-GPU si configuratiile SLI sau CrossFire, desi acestea au inregistrat progrese semnificative in ultimul timp. Din pacate, producatorii prefera sa iasa la inaintare cu diverse sarcini noi ce pot fi indeplinite de acceleratoarele grafice in defavoarea oferirii unor drivere de calitate. O alta problema este cantitatea de memorie RAM folosita de utilizatori. Problemele de care se lovesc utilizatorii sistemelor de operare pe 64 de biti, datorate suportului redus din partea dezvoltatorilor de software, fac ca la ora actuala sa existe placi grafice care au ajuns din urma memorie RAM a sistemelor 32bit. Lansarea Windows 7 promite sa schimbe aceasta situatie, insa ramane de vazut daca asa va fi. Motivul invocat de majoritatea dezvoltatorilor de software pentru lipsa suportului pentru cele mai noi tehnologii este numarul redus de utilizatori care detin componentele necesare pentru a beneficia includerea lor. Cu toate acestea, cerintele de sistem pentru rularea la detalii maxime a unui joc nou, de exemplu, tind sa fie peste configuratia tipica utilizatorului normal, desi absenta optimizarilor este vizibila indiferent de setarile folosite pentru promovarea produselor noi deoarece scot in evidenta adevarata putere de calcul a componentelor. Din pacate, relevanta acestora se micsoreaza pe zi ce trece datorita lipsei de interes a celor care produc software-ul si driverele folosite in mod normal de utilizatori. Lipsa rezultatelor in aplicatiile folosite zilnic de utilizatorii normali inlatura motivatia acestora pentru cumpararea unor componente noi. Orice sistem ruleaza la fel de repede ca si cea mai slaba dintre componentele sale, insa in cazul de fata este vorba de componenta software. Putere de calcul exista, insa nu si dorinta de a o pune in valoare, iar acesta este unul dintre motivele principale decaderii PC-ului.

Sursa : Revista xtremcPC

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Sweet Coffee © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute