luni, 9 martie 2009

Jocurile anului 2009

Traim o perioada in care, cel putin din perspectiva publisher-ilor, publicarea unor jocuri originale, bazate pe concepte inedite, este prea riscanta si nu renteaza din punct de vedere financiar. Producerea de sequel-uri pentru serii faimoase sau jocuri de sport anuale este varianta preferata, in detrimentul unor eventuale capodopere, in care ar trebui investite fonduri, care, foarte probabil, nu vor fi recuperate niciodata. Tocmai din acest motiv vom indrazni sa-i laudam un pic pe cei de la Electronic Arts, care au ales sa ofere sustinere financiara unui proiect destul de riscant,produs de echipa suedeza de la DiCE. Mirror's Edge nu este in nici un caz o capodopera, insa macar are meritul de a incerca ceva nou, intr-o scena dominata de shooterele din ce in ce mai repetitive si banale.
Povestea Mirror's Edge are loc intr-un oras futuristic, in care s-a impus un regim semitotalitarist. Personajul principal al jocului, Faith Connors, face parte dintr-o organizatie de curieri, scoasa in afara legii. Acestia sunt folositi de diferite persoane influente pentru a livra mesaje confidentiale si pachete importante, devenind astfel una dintre singurele metode de comunicare clasice in oras. In timpul uneia dintre misiunile sale, Faith este prinsa in mijlocul unui adevarat complot, soarta curierilor, dar si a surorii sale depinzand de ea.


Metoda de livrare folosita de curieri este ceva mai deosebita, acestia preferand mai tot timpul inaltimile celor mai impunatoare cladiri din oras, in detrimentul trotuarelor impanzite de politisti curiosi. Astfel, obiectivul celor de la DiCE a fost realizarea unui joc care sa simuleze cat mai bine fenomenul parkour, un soi de replica futurista pentru impresionantul Assasin's Creed. Spre deosebire insa de jocul celor de la Ubisoft, Mirror's Edge foloseste exclusiv perspectiva first person, intr-o maniera nemaivazuta pana acum in astfel de jocuri.
Controlul este oarecum asemanator cu cel de la trilogia Prince of Persia:The Sands of Time, folosindu-se insa, dupa cum am amintit, o camera la persoana intai. Faith poate sari pe distante lungi, poate folosi mediul inconjurator pentru avant suplimentar, poate efectua alunecari din alergare pe sub tot felul de obstacole, toate acestea putand fi combinate in siruri de acrobatii succesive.


La fel ca abordarea first person, aspectul grafic este original, bazandu-se pe combinatii de culori stridente si alb puternic, scos in evidenta foarte bine de sistemul de iluminare folosit de producatori. Desi Mirrir's Edge utilizeaza motorul grafic Unreal Engine 3, DiCE a renuntat la iluminarea oferita de engine-ul realizat de Epic, alegand sa exploateze la maximum Beast, o tehnologie de iluminare realista, pusa la punct de alta companie suedeza- Illuminate Labs.


Mirror's Edge merita laudat, producatorii incercand sa ofere ceva proaspat, ceva nou in contextul actual al jocurilor video. Sa speram ca vanzarile vor fi satisfacatoare, iar un eventual sequel va avea posibilitatea sa corecteze toate neajunsurile acestui proiect indraznet.

SURSA:XtremPC

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Sweet Coffee © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute